Træning i FTT starter langsomt op

Kære medlemmer,

Med baggrund i en opfordring men også retningslinje modtaget fra DIF/DGI samt Triathlon Danmark, åbner vi i FTT så småt op for træning igen. Men da vores største udfordring i den forbindelse lige nu er et max. antal på 10 personer, foregår træningen delvist på eget initiativ.

Mandagsløb.

Grundet et holdstørrelse på op mod 40 personer, trænes der fortsat individuelt. Træningsprogrammer ses på FB.

Cykeltræning

Tirsdag den 5. starter cykeltræning, hvor vi samtidig starter ungdommen op. Der køres i hold af max 10 personer (9+1) til andet er frigivet, hvor træningen koordineres af Charlotte Boye.Torsdag kører vi både Charlotte og Thomas Bech.

Der kørers ud til en rundstrækning med afstand, og opstart i hver ”hjørne” af rundstrækningen.

Det er vigtigt, at deltagerne har eget grej med i form af slanger, pumpe, dækjern energi og væske.

De unge+13 har tilladelse hjemmefra i det omfang, at de ikke er myndige.

Svømning

Vores svømmetræner har nu fået ”opfrisket værktøjskassen” for Open Water træning, og vi vil denne sæson tilbyde træning på Øster strand. Tiderne og hvordan det bliver afviklet, vil vi kommer tilbage med.

MTB træning

MTB træningen starter op d. 12. maj. Vi mødes foran FTT kl 17 og varmer op på vej til skoven.

Vi deler os op efter niveau og antal. 

Alle niveauer kan deltage.

Det er vigtigt, at deltagerne har eget grej med i form af slanger, pumpe, dækjern energi og væske.

Ovenstående træning gennemføres under forudsætning af at nedenstående kan overholdes:

Overordnede retningslinjer:

  • Alle aktiviteter foregår udendørs med god afstand til hinanden så selvfølgelig ingen håndtryk eller krammere
  • Ingen fælles omklædning eller åbning af indendørs klubfaciliteter
  • Alle holde en høj grad af hygiejne gennem hyppig håndvask og/eller afspritning af hænder
  • Ingen træning for atleter der har smittede eller højrisikopersoner i husstanden
  • Sørg gerne for at opdele træningen i mindre faste grupper, så der så vidt muligt trænes med de samme træningsmakkere. Benyt f.eks. Klubmodul eller Facebook til at organisere det
  • Forsøg at planlægge klubtræningen i tidsrum, hvor risikoen for at møde andre er mindst.

Svømning:

  • Overhold som altid anbefalinger for åbent vandsvømning
  • Vi anbefaler, at vandet er min. 13 gader ved svømning i åbent vand
  • Specielt ved COVID-19:
    • Svøm sammen med afstand (2 meter)
    • Klæd om med god afstand til hinanden – både før og efter træning.

Cykling:

  • Cykel i mindre grupper
  • Hold afstand
  • Undgå at snyde næse eller spytte med andre i nærheden.

Løb (ind til videre på individuelt plan):

  • Mød op omklædt
  • Løb med god afstand til hinanden
  • Find gerne alternative løberuter hvor hr. og fru. Jensen ikke er
  • Løbes der i intervaller så start med f.eks. 10 sekunders mellemrum, så der også under intervallet holdes afstand. 

Læs mere om retningslinjerne her:

https://www.dif.dk/da/politik/nyheder/viaritzaupolitik/presse/2020/4/20200420_prmdiftilpasseranbefalingeromudendrsidrt

Mvh

Bestyrelsen – FTT